World Breastfeeding Week

 
 داشتم برای یکی از تحقیقام دنبال میانگین سالهای عمر برای هر کشوری میگشتم رسیدم به سایت جهانی سلامت و بعد فهمیدم هفته اول آگوست هفته حالا فارسیش میشه همون غذا دادن به نوزاد با شیر مادر هست....خب بازم یه چیزایی ار وطن یادم اومد و صد البته مقایسه با اینجا...بماند که دولت اینجا کلی تسهیلات برای مادرا و مادر شدن داره و زنهای ما تو ایران ندارن...از مرخصی زایمان یک ساله با حقوق ...یعنی الان بهترین موقع برای من است تا مادر بشم!!!...تا مرخصی دو ماهه قبل از زایمان تا مادر بشینه و فقط خودش رو برای زایمان آماده کنه...کلاسهای مشترک برای زن و مرد تا اونها رو برای زایمان آماده کنه و صد البته که مرد هم در تمام مراحل پروسه هست و شرکت میکنه...تا مراقبتهای بعد از زایمان...همین که کشورهای اسکاندیناوی رتبه اول رو دارن در لیست کشورهایی که برای مادر شدن بهترین هستن...اینم آماری بود که روز مادردر یکی از همین سایتهای بهداشت  دیدم...اینجا ها چیزی به عنوان انتخاب سزارین وجود نداره و اگر بترسی بخوای سزارین بشی اینقدر برات کلاس مشاوره میزان که آخرش میگی باشه بابا ....یکی از دوستانم بچه اولش رو ایران سزارین شد بچه دوم رو اینجا اجازه ندادن که سزارین کنه و طبیعی به دنیا آورد و همیشه میگه چقدر زایمان دومم راحت تر بود...

حالا از همه این تفاوتهاو تسهیلات  که بگزریم این سوال برای من پیش میاد چرا مامانای ما همه طبیعی زایمان کردن ...یعنی اونموقع چیزی به عنوان سزارین و انتخاب سزارین وجود نداشته ولی زنهای امروز خودش داوطلبانه میرن زیر تیغ!!!!...من فکر میکنم اینها بدلیل جامعه مرد سالار ما باشه و مجدودیتهایی که بعد از انقلاب برای هم نسلهای من ایجاد شد ...و باعث شد ما تا جد زیادی با بدن خودمون غریبه بشیم و اون رو بد و زشت بدونیم و این ناتوانی یا ترس رو در ما زیاد کرد...و بماند که بعد از مدتی هم شد جز مد...

-دیروز 3 کلیومتر دویدم...خوب بود ....یعنی بیشترش رو هم دویدم امیدوارم شکمم آب بشه زود....

-فهمیدم که از بس خودم رو قوی کردم و مستقل بقیه فکر نمیکنن که من هم نیاز به خیلی چیزها دارم...و فکر میکنن که این که از پس خودش بر میاد دیگه نیاز به چیزی نداره!!!! ناراحت کنندس و عذاب دهنده ...

نظرات 5 + ارسال نظر
نازی یکشنبه 18 مرداد 1394 ساعت 12:05

ممنون که جوابمو زودی دادی

خواهش میکنم امیدوارم مفید بوده باشه

ح مثل ... یکشنبه 18 مرداد 1394 ساعت 09:35

فعلا چند تا از پست هات رو خوندم خوشحالم از آشناییت . دختر تحصیلکرده و فهیمی هستی . موفق باشی خانم.

دوباره سلام مرسی که وقا گذاشتی عزیزم و خوشحالم که نوشته هام همیچین نظر مثبتی برات ایجاد کرده تو هم موفق باشی

نازی شنبه 17 مرداد 1394 ساعت 14:17

سلام پگاه عزیز....وبلاگ جدید مبارررک :
من از خواننده های خاموشم هر زمان که وقت دارم پیگیر مطالب قشنگتم و تجربیات باحااااااااااالت.
یه سوال دارم ممنون میشم کمکم کنی...یکی از دوستام تازه دبیرستان رو تموم کرده و یه ارثی بهش رسیده و میخواد بره خارج پیش مادربزرگش و اونجا تحصیلات دانشگاه رو ادامه بده...ویزا و گرین کارت موقت تازه گرفته و زبانش در حد متوسطه ولی نمیدونه چکار کنه و چطور دیپلم بگیره آخه دیپلم اینجا رو قبول ندارن......طفلی از چنتا از فامیلو آشنا پرسیده ولی کسی کمکش نکرده یا بقول خودش میگه حسودی میکنن......حالا از من کمک خواسته منم غیر توی عزیز کسی رو سراغ ندارم.....دوستم از کجا مشاوره بگیره چکار کنه تا گیج نشهههه....ممنوووووووووووون

سلام عزیزم و چه خوب که روشن شدی...والا من زیاد در مورد دیپلم نمیدونم ولی اگر کشوری که میخواد بره انگلیسی زبان نیست مقه جایی که منم فک کنم نیاز داره دیپلم رو به زبان همیون کشور بگیره ....و بعد اجازه داره وارد دانشگاه بشه ... الیته من دوستی هم داشتم با لیسانی اومد 3 سال زبان اینجا رو یاد گرفت و بعد رفت دانشگاه ولی دانشگاه مدرک لیسانی ایرانش رو قبول نکردن و دوباره شروع کرد به لیسانس خوندن...بستگی به کشور داره واینکه از کجا مشاوره بگیره نمیدونم ...متاسفم که نمیتونم کمک زیادی بکنم من چون برای دکترا اومدم در جریان این چیزاش نیستم

پاییزی جمعه 16 مرداد 1394 ساعت 20:35

یکی از دوستان من با اصرار و پافشاری زیاد خواست که طبیعی زایمان کنه. کلی تست و آزمایش هم انجام شد و همه چی اوکی بود. چند ماه هم کلاسهای یوگای بارداری رو رفت و کلاسهای آموزشی زایمان در آب... همه چی اوکی بود تا هفته آخر دکترش ترسوندش که من دارم میرم مسافرت و سر زایمانت نیستم و هر چی بشه پای خودتون و باید سزارین بشی و نهایتاً علیرغم میل اینها وادارشون کرد به سزارین رضایت بدن.
بعداً فهمیدن اصلاً دکتره نرفته مسافرت!
اینه که اینجا غیر قضیه ترس خانمها یا تنبلیشون، مساله سیاست رایج بین پزشکان و بیمارستانهاست... الان وزیر بهداشت جدید داره تموم تلاشش رو میکنه که زایمان طبیعی رو جا بندازه. برای همین زایمان طبیعی رو رایگان کرده... خب. این چه نفعی برای بیمارستان یا دکترا داره؟ هیچی! یه دکتر در یه روز ممکنه کلی عمل سزارین داشته باشه. اما زایمان طبیعی به خاطر طولانی بودن فرایندش وقت اینها رو میگیره و صرف مالی نداره!
از یه طرفم بحث تغییر آناتومی بدن دخترای نسل الانه که مدام خودشون رو خواستن لاغر نگه دارن. تغذیه نا مناسب. فقر آهن و کلسیم. سوء تغذیه های پنهان و... از نظر استخون بندی و از نظر مقاومت بدنی هم که پایینند.
اینه که مجموعه این عوامل و خیلی دلایل دیگه دست به دست هم دادند که بریم سمت بالاترین آمار سزارین.

اون جمله آخرت از اون جمله های طلایی بود ها...

سلام لاله آره خیلی کامل گفتی ....اینا جز همون تسهیلات دولته که اینجا اینقدر به طبیعی بودن هرچیز اهمیت میدن ولی اونجا پوله که حرف اصلی رو میزنه....در هر صورت مرسی بابت کامنتت >)...ما تو فامیل دخترهای زیادی داریم که که سن بالا ازدواج کردن یعنی وقتی بچه اولشون به دنیا میومد بالای 35 سال سن داشتن ولی جالبه اینها هم که دخترهای همسن مامان من بودن باز هم تحت تاثیر حو قرار نگرفتن و همون زایمان طبیعی رو با وحود سن بالا انتخاب کردن ...برای من حس میکنم علاوه بر اون تسهیلات و پول پرستی پزشکا یک چیزی درون زنهای امروی دهه شثت و اینا شکسته شده یا گم شده ...این نظر منه تاببینیم نوبت خودمون که میشه چی میشه >)

مترسنج چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 12:58 http://www.dar300metri.blogsky.com/

نمیشه گف علتش مرد سالاریه. تو ایران خیلی چیزا جای خودش نیس.مردا هم اوضاشون تعریفی نیس! زن و مرد نداره...
ب قول یکی از بهترین دوستام اوضاع الان ایران "خود دیکتاتوریه" یعنی ظلم مردم بر مردم! نهایت سختی!

مسلمه که وقتی زن جامعه قربانی بشه مرد هم به دنبالش قربانی میشه همه ما قربانیان قربانیانیم ولی اوضاع زنها بدتره از نظر بیمارهیای روحی و روانی بگیر تا کیفیت زندگی ... کلا همونه که دوستت گفته طلم مردم بر مردم یه مقاله قوندم از اینکه اوضاع ایارن چی میشه و اینکه گفته شده بود ما به دوران پست نرمال میریم تهش اینه که اونقدر گند همه چی در میاد که نرمالها دیگه نرمال نیستن بعد مردم شروع میکنن به ساختن نرمالهای جدید ...

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.